اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران

امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

خبر شماره ۱۰۱۰

افزایش ۴۱ درصدی قیمت حبوبات

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۶ , بازدید: ۴۱۶۳
براساس گزارش مرکز آمار ایران، قیمت کالاها و خدمات شهری در خرداد امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴۱ درصد و گوشت قرمز ۱۹ درصد گران شد.

براساس گزارش مرکز آمار ایران، قیمت کالاها و خدمات شهری در خرداد امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴۱ درصد و گوشت قرمز ۱۹ درصد گران شد.

 

به گزارش روابط عمومی اتحادیه صنف دارندگان رستوران به نقل از فارس طبق شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری در خرداد امسال که توسط مرکز آمار ایران نشر شد، جزئیات این گزارش نشان می‌دهد سبزی و حبوبات با افزایش 40.9 درصد نسبت به خردادماه سال 95، بالاترین رکورد افزایش قیمت را داشته است.

 

پس از آن آب، برق و سوخت 21.7 درصد نسبت به خرداد سال گذشته گران شده است. طبق این اطلاعات خردادماه امسال مردم گوشت قرمز و گوشت ماکیان را 18.7 درصد گران‌تر از مدت مشابه سال قبل خرید کرده‌اند.

 

همچنین در بخش میوه و خشکبار این رقم افزایش 11.1 درصد است. شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی شهری در 12 گروه اصلی و فرعی آن نشان از افزایش همه بخش‌ها داشته و کمترین افزایش مربوط به گروه اصلی ارتباطات با 2.5 درصد افزایش است.

 

همچنین در گروه اصلی حمل و نقل و بهداشت و درمان به ترتیب 5.6 و 8.8 درصد افزایش خدمات را شاهد هستیم.

پیشنهاد

پیوندها

تمام حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران می باشد و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی به همراه دارد.
© rst-teh.ir All rights reserved 2016