اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران

امروز پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

خبر شماره ۲۰۹۴

گازدار کردن نوشابه‌ها با گازوئیل دروغ است

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ , بازدید: ۳۴۸۳
رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی با منشأ گیاهی سازمان غذا و دارو، گازدار کردن نوشابه ها با سوخت های فسیلی مثل گازوئیل را کذب دانست.

رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی با منشأ گیاهی سازمان غذا و دارو، گازدار کردن نوشابه ها با سوخت های فسیلی مثل گازوئیل را کذب دانست.

 

به گزارش روابط عمومی اتحادیه صنف رستوران به نقل از مهر، نسترن محمدی گفت: با توجه به ضوابط و مقررات سازمان غذا و دارو، تمامی واحدهای تولید کننده مواد غذایی حاوی گاز دی اکسید موظف به استفاده از آن و البته با ویژگی های خوراکی هستند.

 

وی ادامه داد: در همین راستا تعدادی از واحدهای تولید گاز دی اکسید کربن که ضوابط را بطور کامل رعایت کرده اند، موفق به اخذ پروانه تولید از سازمان غذا و دارو شده اند.

 

محمدی درباره فرآیند تولید نوشابه، گفت: تولید گاز دی اکسید کربن پس از سوختن گاز طبیعی حاصل می شود، سپس گاز تولید شده از برج های مالش، جذب، تفکیک، کندانسور، کمپرسور سردکننده عبور کرده تا به گاز دی اکسید کربن مایع تبدیل شود.

 

وی تاکید کرد: اگر چه ویژگی های گاز مذکور مطابق با ویژگی های مندرج در کدکس بین المللی بوده و مجوز تولید و مصرف گاز دی اکسید کربن پس از بررسی های لازم در محصولات غذایی گازدار صادر می گردد، اما با توجه به شیوع بیماری های غیر واگیر به دلیل زندگی مدرن و عدم تحر ک کافی پیشنهاد متولیان سلامت، مصرف کمتر فرآورده های پر شکر، نمک، چربی است.

 

محمدی ضمن توصیه به مردم برای مصرف هر چه کمتر نوشابه، افزود: قبل از مصرف فرآورده های غذایی برای اطلاع از میزان شکر، نمک، چربی در آنها به نشانگر رنگی تغذیه مندرج در بسته بندی محصولات که به «چراغ راهنمای تغذیه» معروف است، توجه کنید.

پیشنهاد

پیوندها

تمام حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران می باشد و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی به همراه دارد.
© rst-teh.ir All rights reserved 2016