اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران

امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

خبر شماره ۲۰۹۷

گزارش تخلفات رستوران‌ها به تعزیرات می‌رود

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ , بازدید: ۴۰۵۴
در صورت بررسی و تأیید موارد تخلف رستوران‌ها، گزارشات رسیده در این‌باره را برای برخورد جدی به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع خواهیم داد.

در صورت بررسی و تأیید موارد تخلف رستوران‌ها، گزارشات رسیده در این‌باره را برای برخورد جدی به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع خواهیم داد.

 

به گزارش روابط عمومی اتحادیه صنف رستوران به نقل از صداوسیما، رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران، ری و تجریش با بیان اینکه درباره فعالیت برخی رستوران‌های متخلف، گزارشاتی به شورای شهر رسیده، گفت: این گزارشات پس از تأیید به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال خواهد شد تا آنها برای جلوگیری از فعالیت این رستوران‌ها وارد عمل شوند.

 

 

ناهید خداکرمی  با اشاره به اینکه برخی رستوران‌های پایتخت اقدام به عرضه مواد غذایی با قیمت‌های پایین و سطح کیفی بسیار نامطلوب می کنند، افزود: گزارشاتی دریافت کرده‌ایم مبنی بر اینکه چنین رستوران‌هایی در پایتخت وجود دارد که غذاهای خود را با قیمت‌های پایین عرضه می کنند به‌طوری‌که حتی هزینه ظرفی را که این غذا درون آن قرار می گیرد هم نیست.

 

وی تصریح کرد: گزارش تخلفات این رستوران‌ها به تعزیرات ارجاع می شود تا آنها برای جلوگیری از فعالیت این رستوران‌ها وارد عمل شوند.

 

وی ادامه داد: اداره اماکن وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو و اتحادیه صنف رستوران متولی رسیدگی و نظارت بر این موضوع هستند که قیمت‌های تمام شده‌ای را برای مواد غذایی در نظر بگیرند و روی کیفیت مواد غذایی بکار رفته نظارت داشته باشند.

 

خداکرمی اضافه کرد: ما نیز از صنف رستوران درخواست کرده‌ایم فهرستی از قیمت‌های تمام شده مواد غذایی تولید شده در رستوران‌ها را به شورا ارائه دهند تا شورا دلیل اختلاف قیمت‌هایی که در برخی از رستوران‌ها وجود دارد را بررسی کند.

 

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران، ری و تجریش در ادامه تصریح کرد: در حوزه نظارتی روی این موضوع نیز سازمان غذا و دارو باید روی کیفیت غذاهای تولید شده نظارت کند که آیا واقعاً این رستوران‌ها از گوشت‌ها و مواد غذایی با کیفیت استفاده می‌کنند یا خیر و آیا مواد غذایی آنها سالم است یا این قیمت‌های پایین، دلایل دیگری دارد.

البته رسانه‌ها از طریق کنکاش و شفاف‌سازی رسانه‌ای کمک بسیاری در روشن شدن این موضوع می‌کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: گزارشاتی که درباره این رستوران ها دریافت کرده ایم را بررسی می کنیم و در صورت تأیید تخلف به سازمان تعزیرات ارجاع خواهیم داد تا آنها برای جلوگیری از فعالیت این رستوران‌ها وارد عمل شوند.

 

پیوندها

تمام حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران می باشد و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی به همراه دارد.
© rst-teh.ir All rights reserved 2016