اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران

امروز چهار شنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

خبر شماره ۲۰۹۹

چک‌های جدید رونمایی شدند

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ , بازدید: ۳۳۴۷
امروز و در مراسم رونمایی از سامانه صیاد، از چک‌های جدید متحدالشکل رونمایی شد که از روز چهارشنبه ۲۹ شهریور در شعب بانک‌ها ارائه می‌شود.

امروز و در مراسم رونمایی از سامانه صیاد، از چک‌های جدید متحدالشکل رونمایی شد که از روز چهارشنبه 29 شهریور در شعب بانک‌ها ارائه می‌شود.

 

به گزارش روابط عمومی اتحادیه، ناصر حکیمی، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در مراسم رونمایی از سامانه صیاد، با اشاره به برنامه‌ریزی و پیاده‌سازی این سامانه در مدت یک سال اظهارداشت:‌ طرح و رنگ چک‌های صیاد گلبهی و از 29 شهریور در شعب بانک‌ها ارائه وتوزیع می شود.

 

وی ادامه داد: ‌چک‌های موجود تا 15 اردیبهشت ماه 1397 دارای اعتبار است و درخواست و دریافت چک از طریق اینترنت بانک انجام می‌شود و گیرنده چک می تواند از طریق پیامک استعلام چک‌ها را انجام دهد.

وی اضافه کرد:‌ محتوای پیامک استعلام این است که آیا صادرکننده سابقه صدور چک بلامحل دارد یا خیر؟ و معیار آن آیین‌نامه‌های فعلی بانک مرکزی درباره صدور چک بلامحل است.

 

حکیمی با بیان اینکه با راه‌اندازی سامانه صیاد، اطمینان واعتماد به چک بیشتر شده و آن به‌عنوان یکی از ابزارهای تامین مالی خرد و پرداخت است، افزود: چک‌هایی که بعد از این تاریخ صادر شده، از اعتبار ساقط نمی‌شود و به قوت خود باقی است.

 

البته تنها تفاوت این است که از اردیبهشت سال 97 این چک‌ها تنها در بانکی که آن را صادر کرده قابل نقد شدن است اما دیگر چک‌های صیادی در همه بانک‌ها قابل وصول است.

پیوندها

تمام حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران می باشد و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی به همراه دارد.
© rst-teh.ir All rights reserved 2016