اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران

امروز چهار شنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

خبر شماره ۲۱۰۵

تأکید بر استفاده مردم از گیاهان دارویی

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۶ , بازدید: ۳۶۶۱
یکی از موضوعاتی که مردم باید به آن توجه کنند بحث استفاده از گیاهان دارویی برای پیشگیری از بیماری‌هاست که در همایش جشنواره غذا درمانی به آن پرداخته می‌شود.

 

 

یکی از موضوعاتی که مردم باید به آن توجه کنند بحث استفاده از گیاهان دارویی برای پیشگیری از بیماری‌هاست که در همایش جشنواره غذا درمانی به آن پرداخته می‌شود.

 

به گزارش روابط عمومی اتحادیه صنف رستوران به نقل از فارس، مهدیه حسینی دبیر همایش جشنواره غذا درمانی در نشستی خبری، اظهار داشت: اولین جشنواره غذا درمانی بهمن پارسال با همت سازمان غذا و دارو، سندیکای تولیدکنندگان داروهای گیاهی و وزارت بهداشت برگزار شد که متأسفانه آن گونه که ما توقع داشتیم از خروجی مناسبی برخوردار نبود و امیدواریم امسال با برگزاری این جشنواره بتوانیم آگاهی‌بخشی‌های لازم را به مردم جامعه ارائه دهیم.

 

وی درباره محورهای این همایش، تصریح کرد: بررسی چشم‌انداز توسعه استفاده از گیاهان دارویی و درمان‌های گیاهی، معرفی بازارها و غرفه‌های محصولات و مواد غذایی ارگانیک، بررسی روش‌های نوین در طبخ دست مواد غذایی با حفظ ویتامین‌ها و مواد معدنی و پروتئین‌ها، افزودن گیاهان دارویی به رژیم غذایی افراد سالم و بیمار و بررسی روش‌های نوین درباره زندگی سالم و سازگار با محیط زیست ازجمله محورهای اصلی این همایش به شمار می‌رود.

 

وی ادامه داد: برگزاری پنل تخصصی آشنایی با طبع و مزاج مواد غذایی در کارگاه‌های آموزشی در زمینه روش‌های نوین طبخ مواد غذایی با حفظ ارزش‌های دارویی و همچنین آموزش پخت بیش از 50 نوع غذای درمانی برای کنترل و درمان چندین بیماری فراگیر از جمله ویژگی‌های مهم این همایش به شمار می‌رود.

 

حسینی ادامه داد: مهمترین دغدغه ما درباره برگزاری این همایش‌ها معرفی غذاهای سالم و همچنین استفاده از گیاهان دارویی در غذای روزانه افراد است.

 

وی تصریح کرد: همانطور که مشاهده می‌کنید مردم جامعه ما از تفریحات مناسب برخوردار نیستند و برای پر کردن اوقات فراغت خود به فست‌فودها روی آورده‌اند که متأسفانه تبعات استفاده از این گونه غذاها بسیار زیاد است.

 

دبیر همایش جشنواره غذا درمانی، تصریح کرد: بزرگترین مشکل استفاده از فست‌فودها و غذاهای ناسالم ایجاد بیماری‌های قلبی و عروقی است به همین دلیل تلاش کردیم با برگزاری این جشنواره و معرفی  غذاهای سالم در راستای سلامت مردم گام مؤثری برداریم.

 

حسینی خاطر نشان کرد: یکی از موضوعات اساسی که مردم جامعه باید به آن توجه کنند بحث استفاده از گیاهان دارویی برای پیشگیری از بیماری‌هاست که در این زمینه نیز پنل‌ها و آموزش‌هایی را به مخاطبان و شرکت‌کنندگان در این همایش ارائه خواهیم کرد.

 

گفتنی است، دومین همایش و جشنواره غذا درمانی از 14 مهرماه در مرکز همایش‌های دانشگاه شهید بهشتی تهران آغاز خواهد شد.

پیوندها

تمام حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران می باشد و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی به همراه دارد.
© rst-teh.ir All rights reserved 2016