اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران

امروز چهار شنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

خبر شماره ۲۱۰۸

قیمت برنج، مرغ، گوشت و تخم‌مرغ اصلاح می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ , بازدید: ۳۴۶۵
در ارتباط با جلسات کارگروه تنظیم بازار و دستور رییس‌جمهور مبنی بر رسیدگی به وضعیت کالاهایی که بیش از ۲۰ درصد افزایش قیمت داشتند، اولویت با مواد غذایی خواهد بود.

در ارتباط با جلسات کارگروه تنظیم بازار و دستور رییس‌جمهور مبنی بر رسیدگی به وضعیت کالاهایی که بیش از ۲۰ درصد افزایش قیمت داشتند، اولویت با مواد غذایی خواهد بود.

 

به گزارش روابط عمومی اتحادیه صنف رستوران تهران یدالله صادقی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفت‌‌وگو با شاتا در این‌باره اظهار داشت: به طور کلی می‌توان گفت که دو گروه کالایی افزایش قیمت را بیش از دیگر گروه‌های کالایی تجربه کرده‌اند که این دو گروه شامل برخی فلزات مانند فولاد و برخی مواد غذایی می‌شود.

 

صادقی با اشاره به تلاش برای کنترل نوسان قیمت برخی کالاها مانند گوشت و مرغ، ادامه داد: در گروه مواد غذایی چند قلم خاص دارای افزایش قیمت بوده‌اند که در این میان در حوزه محصولات کشاورزی، وزارت جهاد کشاورزی مسئولیت تنظیم بازار را بر عهده دارد.

 

به‌گفته وی اکنون در جلسات کارگروه تنظیم بازار به طور دائم قیمت کالاهای مختلف از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ارایه می‌شود و افزایش قیمت کالاها مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد تا دلایل این نوسانات مشخص و تصمیمات مربوطه گرفته شود.

 

صادقی ادامه داد: پس از رسیدگی‌های مربوطه کالاهایی که افزایش قیمت آنها با ضریبی بالا بوده است و امکان اصلاح قیمت آنها وجود دارد، مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و تصمیمات مرتبط برای آنها گرفته می‌شود که در این میان نیز اولویت با مواد غذایی خواهد بود. به عنوان نمونه درباره گوشت قرمز و مرغ که این روزها قیمت آنها سیر نزولی هم دارد یا تخم‌مرغ که در دوره‌ای با قیمت کاذب روبه‌رو شده بود تلاش‌هایی صورت گرفت تا قیمت‌ها به حالت قبل بازگردند.

 

صادقی تصریح کرد: در حوزه کالاهایی مانند برنج که مسئولیت بر عهده وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد، وزارت صنعت به‌عنوان دستگاهی که متولی بازار و واحدهای توزیع‌کننده است، پیشنهادات و پیش‌بینی‌های‌ خود درباره روند بازار را ارائه کرده تا در تصمیم‌گیری‌ها مورد ارزیابی قرار گیرد.

پیوندها

تمام حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران می باشد و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی به همراه دارد.
© rst-teh.ir All rights reserved 2016