اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران

امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

خبر شماره ۲

۳۸ هزار اتحادیه صنفی در کشور داریم

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۶ , بازدید: ۴۲۳۸
رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به وجود ۳ میلیون واحد صنفی و ۸ هزار اتحادیه صنفی در کشور گفت: بخش مهمی از بازار در اختیار اصناف است

رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به وجود ۳ میلیون واحد صنفی و ۸ هزار اتحادیه صنفی در کشور گفت: بخش مهمی از بازار در اختیار اصناف است

 

به گزارش روابط عمومی اتحادیه صنف دارندگان رستوران، رستوران سنتی و سلف‌سرویس تهران به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، سید علی امانت با اشاره به اینکه با احتساب سرانه ۲.۵  نفر اشتغال برای هر واحد صنفی، بیش از شش میلیون  نفر در این حوزه شاغل می باشند گفت: در حال حاضر حدود ۱۹-۱۷ درصد تولید ناخالص داخلی توسط اصناف ایجاد می شود.از کل ارزش افزوده بخش بازرگانی حدود ۸۹ درصد آن توسط اصناف تأمین می گردد.

 

به گفته امانت، تعداد قابل توجهی از اصناف به ویژه اصناف تولیدی در زنجیره تأمین نیازهای واحدهای صنعتی و برخی واحدهای صنفی دیگر قرار دارند که کارکرد نامناسب آن ها می تواند زنجیره های تأمین را دچار اختلال کند.

 

وی گفت : با توجه به اینکه فرایند تقاضا، ثبت، بررسی، استعلامات، شکایات و صدور پروانه کسب به صورت زمان بندی شده و منظم در قانون و مقررات صنفی ذکر شده است، در نظر است که این زمان بندی ها برای صدور پروانه کسب صنفی، در سامانه اصناف برنامه ریزی و اجرا شود که از مزایای آن کاهش زمان فرآیند صدور مجوز و در نتیجه بهبود فضای کسب و کار خواهد بود.

 

رییس مرکز اصناف و بازرگانان در خصوص ساماندهی واحدهای فاقد پروانه کسب تصریح نمود: بر حسب تکلیفی که طبق مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی و قانون نظام صنفی کشور مشخص و ابلاغ گردیده. این مرکز پروژه ای را در این خصوص تدوین نموده تا با همکاری سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانها و سازمانهای صنفی ضمن شناسایی واحدهای مذکور، نسبت به تعیین تکلیف و ساماندهی آنها اقدام نماید.

 

به گفته امانت  ارزیابی عملکرد سازمانهای صنفی به این صورت است که همه ساله متن بررسی و ارزیابی عملکرد سازمانهای صنفی  نسبت به شناسایی و معرفی برترین دستگاه های فوق اقدام و آنها را در مراسم روز اصناف که در اول تیرماه در سال برگزار می شود، مورد تقدیر قرار می گیرند.

 

چابک‌سازی اتحادیه‌های صنفی

 

امانت در ارتباط با چابک سازی اتحادیه های صنفی اظهار داشت : بیش از ۸ هزار  اتحادیه صنفی در کل کشور فعال بوده و در برخی موارد، در رسته‌های با فعالیت مشابه همگن به جای تشکیل یک اتحادیه واحد، چند اتحادیه ایجاد شده و مشکلات متعددی از جمله سردرگمی متقاضیان احداث واحدهای صنفی و غیره را به دنبال داشته است بنابراین مرکز اصناف و دبیرخانه هیات عالی نظارت موضوع ساماندهی اتحادیه های صنفی را در هیات عالی نظارت مطرح و حسب مصوبه هیات مذکور مقدمات ساماندهی و ادغام اتحادیه‌های صنفی با فعالیت مشابه و همگن، در سراسر کشور فراهم شد. این موضوع از سال ۱۳۹۵ عملیاتی و همچنان ادامه دارد.

پیوندها

تمام حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران می باشد و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی به همراه دارد.
© rst-teh.ir All rights reserved 2016