اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران

امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

خبر شماره ۶۳۴۱

الفبای رستورانی :راه اندازی رستوران ایتالیایی

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۸ , بازدید: ۳۰۹۰
فکر راه اندازی یک رستوران ایتالیایی تصمیم هوشمندانه‌ای است. اما در عین حال بازاری رقابتی دارد.

راه اندازی رستوران ایتالیایی

وقتی صحبت از غذا می‌شود ایتالیا یک ابرقدرت آشپزی است! غذاهای ایتالیایی با ذائقه تعداد زیادی از مردم دنیا سازگار است. به طوری که رستوران های ایتالیایی در سراسر جهان از توکیو تا تورنتو یافت می شود. آمارها نشان می دهد ۴۴ درصد از آمریکایی ها یک تا دو بار در هفته غذای ایتالیایی می خورند! بنابراین فکر راه اندازی یک رستوران ایتالیایی تصمیم هوشمندانه‌ای است. اما در عین حال بازاری رقابتی دارد. راه اندازی رستوران ایتالیایی مانند هر تجارت دیگری نیازمند تحقیق و آماده سازی دقیق است. با این حال در صورت موفقیت میتوانید سزار امپراتوری آشپزخانه کوچک خود باشید!

 

مکان مناسب

ابتدا یک مکان مناسب برای باز کردن رستوران خود انتخاب کنید. باید دقت کنید که در آن منطقه یا رستوران ایتالیایی وجود نداشته باشد، یا اگر رستوران ایتالیایی هست تعداد آنها کم باشد و رقابت با آنها کار سختی نباشد. شما می توانید از صاحب یک رستوران ایتالیایی در یک شهر دیگر یا منطقه‌ای دور از منطقه خود مشاور های کامل بگیرید (زیرا یک رقیب بالقوه به شما کمکی نمی‌کند) و از او بخواهید در برنامه ریزی به شما کمک کند. زیرا او یک بار تمام این قدم ها را برداشته است.

 

رستوران ایتالیایی

تصمیم بگیرید چه نوع رستوران ایتالیایی را افتتاح خواهید کرد ؟ آیا فقط غذاهای فوری ایتالیایی مثل پیتزا و غذاهایی با ماکارونی مثل پاستا و اسپاگتی را سرو خواهید کرد؟ یا انواع غذاهای گوشتی، غذاهای دریایی و دسرهای خاص ایتالیایی را نیز در دستورکار خود قرار خواهید داد؟ طراحی کلی رستوران شما وابسته به سبک غذاهایی است که انتخاب خواهید کرد.

مواد اولیه و منو

گرداندن یک رستوران ایتالیایی برنامه ریزی و پشتکار زیادی را می طلبد. اما اگر بدانید نیروی خود را بیشتر در کدام بخش متمرکز کنید، نیمی از راه را طی کرده‌اید. به شما توصیه می کنیم حتماً در مورد بازار مصرف کنندگان خود تحقیق ویژه‌ای کنید و بر اساس آن منوی خود را ایجاد کنید که مشتری نتواند مقاومت کند. بین غذاهای ایتالیایی و ایرانی تفاوت هایی وجود دارد. برای درک بهتر این تفاوت‌ها لازم است کمی درمورد درباره تاریخ غذاهای ایتالیایی و نحوه تولید و کشت مواد اولیه آن مطالعه ای داشته باشید. از مواد اولیه آشپزخانه ایتالیایی می توان به موارد زیر اشاره کرد؛

  • پنیر های خاص ایتالیایی
  • سس های ایتالیایی
  • ماکارونی
  • مواد اولیه پیتزا
  • غذاهای دریایی
  • گوشت دودی
  • مواد اولیه دسرهای ایتالیایی
  • قهوه

 

تجهیزات رستوران ایتالیایی

برای اطمینان از طبخ غذا های خود به بهترین شکل، روی تجهیزات رستوران ایتالیایی خود سرمایه گذاری کنید. فرهای مخصوص پخت پیتزا و اجاق گاز هایی برای پخت پاستا و پنینی که به طور خاص برای آشپزی به سبک ایتالیایی طراحی شده اند گزینه های مناسبی هستند.

 

 دکوراسیون رستوران ایتالیایی

 برای چیدمان بهترین دکوراسیون که چشم‌ها را به خود خیره کند و حتی رهگذرانی که از کنار رستوران شما عبور می کنند را چند لحظه ای در مقابل خود میخکوب کند، حتماً باید علایق و سلایق مردم منطقه خود را در نظر بگیرید. می توانید از زیباترین میز و صندلی رستورانی که با طراحی ساده و مینیمال ساخته شده اند استفاده کنید. فراموش نکنید ایتالیایی‌ها در چیدمان داخلی و دیزاین یکی از بهترین ها هستند. پس می توانید از مبلمان و کاناپه رستورانی با طراحی ایتالیایی در چیدمان خود استفاده کنید.

قرار دادن گلدان هایی پر از گل طبیعی در رستوران خود را فراموش نکنید. نورپردازی داخل فضای رستوران و نمای بیرونی آن از اهمیت بالایی برخوردار است. میتوانید روی دیوار از تابلوهایی استفاده کنید که شهرهای زیبای ایتالیایی را به تصویر بکشند. موسیقی زیبای ایتالیایی را فراموش نکنید، بدین شکل می توانید به مشتریان خود حسی بدهید که انگار هنگام غذا خوردن در ایتالیا هستند.

نمای بیرونی رستوران شما نیز بسیار مهم است. سعی کنید از نمادهایی که افراد را به یاد ایتالیا و فرهنگ و سنت آن‌جا می‌اندازد استفاده کنید. از فونت های زیبا برای نوشتن اسم رستوران و پیام رستوران ایتالیایی خود استفاده کنید.

 

انتخاب پرسنل مناسب

پرسنل ماهر در صنعت آشپزی و رستوران‌داری انتخاب کنید. ارزش رستوران شما به اندازه ارزش کارکنان شماست. پرسنل شما شامل سرآشپز، سایر همکاران در آشپزخانه و همچنین کارکنان پیشخوان و گارسون ها خواهد بود. مطمئن باشید که سراشپز شما اعتبار زیادی دارد و بسیار ماهر است. به دنبال کسی باشید که قبلاً در چند رستوران معروف و باکیفیت کار کرده باشد و تسلط کامل بر سبک آشپزی ایتالیایی داشته باشد. همچنین می توانید قبل از افتتاح رستوران برای اطمینان از مهارت کارکنان یک برنامه آموزشی برای آنها ایجاد کنید و تمام نکات مهم در رستوران داری را به آنها آموزش داده و گوشزد کنید. در آخر همواره صمیمیت و رابطه خوب بین کارکنان و مشتریان را جدی بگیرید.

یک ترفند جدید و جذاب برای ایجاد رابطه نزدیک بین مشتریان و کارکنان ایجاد آشپزخانه باز است. آشپزخانه باز یعنی دیوارهای بین مشتریان و سرآشپز ها را پایین بیاورید. و از شیشه استفاده کنید تا مشتریان بتوانند اتفاقاتی که در آشپزخانه شما می‌افتد را مو به مو ببینند. اینچنین اعتماد مشتری به شما بیشتر شده و به علاوه تفاوتی با دیگر رستوران ها خواهید داشت.

 

بازاریابی

بازاریابی آنلاین را جدی بگیرید! عکاسی خوب از غذاهای ایتالیایی و منتشر کردن آنها در فضای مجازی می‌‌تواند رستوران شما را به مردم شهرتان معرفی کند. همچنین می‌توانید از افراد معروف در فضای مجازی دعوت کنید تا به رستوران شما بیایند. آن‌ها حتماً از غذاهای شما عکس و فیلم تهیه کرده و در صفحه خود منتشر می‌کند. هدیه دادن برای جشن تولد یا تبریک برای فارغ التحصیلی یا به هر مناسبتی که افراد به خاطر آن، در رستوران شما جمع شده اند، می تواند یک ویژگی فوق العاده رستوران شما باشد. در این صورت مشتری شما هیچگاه رستوران شما را فراموش نکرده و تا سالهای سال خاطره خوش آن جشن، در رستوران شما در خاطر او می‌ماند. در مناسبت های مختلف و تعطیلات به مشتریان وفادار خود پیام دهید. تا لبخندی روی لبان آن‌ها را بنشانید. اینچنین نام خود را در ذهن ها زنده نگه میدارید.

http://alefbarest.com/n/7522-%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%b1%d8%b3%d8%aa%d9%88%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%a7%db%8c%d8%aa%d8%a7%d9%84%db%8c%d8%a7%db%8c%db%8c/

 

پیوندها

تمام حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران می باشد و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی به همراه دارد.
© rst-teh.ir All rights reserved 2016