اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران

امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

خبر شماره ۱۰۵۳۵

تکنیک های افزایش فروش در رستوران(بخش اول)

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ , بازدید: ۱۸۷۶
در هر فعالیت اقتصادی مهمترین دغدغه کارفرما عبور از موانع و افزایش فروش محصولات یا خدمات است. رستوران داران نیز از قانون مستثنی نیستند. در عین حال فعالان صنعت غذا و نوشیدنی به خوبی با رقابتهای موجود در دنیای رستوران آشنایی دارند، به طوریکه همیشه این سوال باقیست که چگونه هم برای مشتریان خود مشتری جذب کنیم و هم همان کیفیت مطلوب خدمات را برای مشتریان قدیمی خود تامین و آنها را نسبت به رستوران خود وفا دار نگه داریم.

تکنیک های افزایش فروش در رستوران
در هر فعالیت اقتصادی مهمترین دغدغه کارفرما عبور از موانع و افزایش فروش محصولات یا خدمات است.  رستوران داران نیز از قانون مستثنی نیستند. در عین حال فعالان صنعت غذا و نوشیدنی به خوبی با رقابتهای موجود در دنیای رستوران آشنایی دارند، به طوریکه همیشه این سوال باقیست که چگونه هم برای مشتریان خود مشتری جذب کنیم و هم همان کیفیت مطلوب خدمات را برای مشتریان قدیمی خود تامین و آنها را نسبت به رستوران خود وفا دار نگه داریم.


به طور کلی در مسیر موفقیت رستوران باید به ۳ اصل استراتژی زیر توجه کرد
۱.جذب مشتریان جدید برای رستوران 
۲.ایجاد وفاداری و اشتیاق برای افراد جهت حضور مجدد در رستوران
۳.مدیریت زمان توقف در رستوران و توجه به ارزش خرید مشتری

تفاوت عمده ای بین مشتریان جدید و مشتریان وفادار شما وجود دارد به طور ساده میتوان گفت این مشتریان قدیمی هستند که راحتر از اشتباهات و کمبودهای احتمالی چشم پوشی میکنند اما برای مشتریان جدید، این نکات به منزله ضعف عملکرد شما تلفی شده و احتمال حضور مجدد در رستوران و شکل گیری وفاداری نسبت به شما را به شدت کاهش خواهد داد.
پس تلاش برای کسب توجه و اعتماد مشتریان جدید کاری سخت اما قدمی بسیار مهم و حیاتی میباشد.
موفقیت در دستیابی به هریک از این استراتژیها به تاکتیک های متفاوتی نیاز دارد که میتوانید بر اساس شرایط خاص مجموعه خود برخی یا همه آنان را انتخاب و با برنامه ریزی برای اجرای آنها دست به اقدام لازم بزنید.
با برند رستورانی خود در محافل حضور داشته باشید در همایش ها، برنامه ها،ایونت های مخصوص صنعت خود شرکت کنید و با ارائه تخفیف و پروموشن های ویژه،افراد را به حضور در محل رستوران خود ترغیب نمایید. توجه داشته باشید حضور درچنین مراسمی نقش معرفی شما و تبلیغات را دارد پس با روش های خلاقانه و همراه با نوآوری توجه افراد را به برند رستوران خود جلب کنید. برای مثال نمونه هایی از غذاهای منو خود را با روش های خلاقانه و جذاب در اختیار افراد حاضر در برنامه قرار دهید 
در مقاله بعدی بیشتر به این راه کارها میپردازیم
کامل درستان - مدیر فروش گروه صنعتی جهانتاب 
تولید کننده تخصصی مبلمان رستوران

پیوندها

تمام حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران می باشد و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی به همراه دارد.
© rst-teh.ir All rights reserved 2016