اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران

امروز شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۰

خبر شماره ۱۰۵۵۴

از ۳۶ عامل در شکست رستوران جلوگیری کنیم

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۰ , بازدید: ۳۲۱
پاسخ به سوال چرا رستوران ها ورشکست می شوند در ایران بستگی دارد که از چه کسی پرسیده شود. اگر از یک مدیر بپرسید پاسخی متفاوتی خواهید شنید تا اگر همین سوال را از مالک رستوران، راه انداز، پرسنل یا حتی مشتریان بپرسید.

پاسخ به سوال چرا رستوران ها ورشکست می شوند در ایران بستگی دارد که از چه کسی پرسیده شود. اگر از یک مدیر بپرسید پاسخی متفاوتی خواهید شنید تا اگر همین سوال را از مالک رستوران، راه انداز، پرسنل یا حتی مشتریان بپرسید.

ولی واقعیت این است که برای یافتن پاسخ سوال چرا رستوران ها ورشکست می شوند بهتر است به مراجع معتبر و کارشناسی که تحقیقات علمی درباره علل ورشکست شدن رستوران ها انجام داده اند رجوع نماییم.

بر طبق مطالعات منتشر شده توسط دانشگاه ایالتی اوهایو در سال ۲۰۰۵ درباره رستوران ها ورشکت شده، ۶۰ درصد از رستوران در سال اول کسب و کار می بندند یا تغییر مالکیت می دهند و ۸۰ درصد آنها طی ۵ سال اول تعطیل می شوند. دلایل زیادی برای شکست رستوران ها وجود دارد: از تعطیلی هایی که به علت عدم رعایت اصول بهداشتی است تا نظرات مستمر بد مشتریان ناراضی. سالیانه ۴۲ هزار رستوران افتتاح می شود. بین ۵۰ تا ۶۰ درصد آنها در سه سال اول می بندند. ۸۱٫۴ درصد از آنهایی که ورشکست می شوند دلیلش مدیریت ضعیف بوده است. خیلی از آنها می توانستند نجات پیدا کنند اگر فقط کمک می خواستند.

سی و شش عامل که در شکست رستوران ها نقش اصلی تر داشته اند

  • به فود کاست توجه نمی کنید (یک سوم کل هزینه های رستوران شما باید به هزینه غذا یا فود کاست اختصاص یابد)
  • فقط یکبار در ماه COGS را حساب می کنید (باید هفتگی حساب شود)
  • با تامین کنندگان هرگز ملاقات ندارید (حداقل هر سه ماه یکبار با آنها جلسه بیزنس ریویو بگذارید)
  • چشم بسته سفارش خرید می گذارید (به گزارش انبار و ورودی و خروجی آن قبل از گذاشتن سفارش جدید توجه کنید)
  • به قیمت اقلامی که میخرید توجه نمی کنید (قیمت متوسط مواد اولیه مورد نیاز خود را در سطح شهر و کشور چک کنید)
  • سفارش ها را بر اساس متوسط های تعیین شده انبار نمی گذارید (برای موجودی هر آیتم کف و سقف تعیین کنید تا نه کم بیاورید و نه زیاد)
  • بدون تعیین دقیق بودجه سفارش می گذارید (بودجه هفتگی و به ریز برای خرید بر اساس هفته های قبل تهیه کنید)
  • از نرم افزار اشتباه در رستوران تان استفاده می کنید (تا به شما در حسابداری و تهیه گزارشاتی مثل فود کاست کمک کند)
  • بدون داشتن پایه و اساس قوی سعی می کنید شعب و کسب و کار خود را توسعه دهید
  • فاکتورهایتان را نامرتب نگه می دارید
  • خودتان حسابداری تان را انجام می دهید (از یک حسابداری حرفه ای متخصص در صنعت غذا و فود کاست استفاده کنید)
  • عدم پرداخت بموقع اقساط و توجه نکردن به تراز حساب بانکی
  • حسابدار اشتباه استخدام کرده اید
  • فقط هزینه ها و درآمدهای نقدی خود را حساب می کنید (درآمدهای نقدی و چکی خود در آینده را لحاظ کنید*
  • حساب های مالی خود را ماهیانه بازبینی می کنید
  • انبار خود را فراموش کرده اید (گزارش هفتگی دقیق انبار خود را داشته باشید)
  • از یکی از پرسنلی که تمایلی به انبارداری ندارد برای این کار استفاده می کنید (یک نفر دقیق و آموزش دیده برای انبارداری پیدا کنید)
  • گزارش ضایعات خود را تهیه نمی کنید (غذاها خراب می شوند، ظروف غذا می افتند و ضایعات اجتناب ناپذیر است ولی داشتن یک گزارش از دزدی جلوگیری و به کاهش فود کاست کمک می کند)
  • روی اطلاعات غلط و غیر دقیق انبار، تصمیمات نادرست می گیرید (از ناموجود شدن یا سفارش بیش از حد با داشتن آمار دقیق موجودی انبار جلوگیری کنید)
  • آمار انبار را دستی می گیرید نه سیستمی (نرم افزار انبارداری تهیه کنید تا خطای انسانی به حداقل ممکن برسد)
  • غذا یا نوشیدنی هایی که مشتریان تان سفارش نمی دهند را حذف نمی کنید
  • سفارش های مشتریان را برای بهینه سازی منو در نظر نمی گیرید
  • به نظرات مشتریان به طور مناسب پاسخ نمی دهید (به نظرات منفی آنلاین با صبر و خلاقیت، هوشمندانه جواب بدهید)
  • غذاهای خاص یا چرخشی ندارید (داشتن یک سیگنیچر خاص به مشتریان تان تجربه منحصربفرد می دهد)
  • دلیوری یا بیرون بر ندارید (غافل نشوید که افرادی که از خانه یا محل کار خود ترجیح می دهند هر روز رو به افزایش است و تعداد آنها آنقدر زیاد است که کانسپ و درآمد بعضی از رستوران ها فقط از غذای بیرون بر و دلیوری است)
  • مدیرانتان خوب آموزش ندیده اند
  • در استخدام هایتان با هوش عمل نمی کنید
  • از فیدبک و نظرات پرسنل خود جویا نمی شوید یا نسبت به نظر آنها بی توجه هستید
  • آموزش منسجم برای پرسنل تان ندارید
  • قانون برای پرسنل خود ندارید
  • به سود دهی خود اهمیت نمی دهید (و پرسنل نیز در اهمیت ندادن به این مهم از شما پیروی می کنند)
  • بازاریابی خود را با زمان تطبیق نمی دهید (از متدهای به روز و خلاقانه استفاده کنید و همیشه آپدیت باشید)
  • هیچ ایونتی را میزبانی نمی کنید (جشن تولد یا سایر رویدادهای خاص را میزبانی کنید)

روابط عمومی اتحادیه رستوران و سلف سرویس های تهران 

 

 

 

 

 

پیشنهاد

پیوندها

تمام حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران می باشد و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی به همراه دارد.
© rst-teh.ir All rights reserved 2016