امروزه لباس فرم برای بسیاری از افراد یک امتیاز محسوب میشود،این لباس نشان میدهد کسی که آنرا پوشیده عضو یک سازمان شرکت یا برند است
آیا میدانستید این لباس فرم تاریخچه ی طولانی دارد؟
اولین لباس فرم کاری، لباس های یک شکل خدمتکاران بود که در ابتدای عصر مدرن استفاده میشد و دلیل استفاده ی آن این بود که بتوان از لباس آنها براحتی خانواده هایی که برایشان کار میکنند را شناخت
علاوه بر خدمتکاران برخی افراد با سایر حرفه ها هم در قرن 16 شروع به پوشیدن یونیفرم کردند از جمله پستچی و معدنچی ها.
در قرن 17 یونیفرم شکل دیگری به خود گرفت و از پیشخدمت ها به اشراف و صاحبخانه ها رسید تا با استفاده از لباس رسمی و فرم هویت و جایگاه برجسته اجتماعی خود را متمایز کنند، در حالی که لباس پیشخدمت ها ساده بود لباس اشراف معمولا در حد اشباع پر از نشانه ها، دکمه ، روبان و نوارهای مختلف بود.
افزایش جمعیت در قرن 19 و پیچیده تر شدن جایگاه های طبقاتی کارایی لباس فرم را افزایش داد.
حتی لباس فرم خدمه جای خود را به لباس فرم رسمی داد و به کت های بلند تبدیل شد.
قرن بیستم با تغییرات عمده ای در ساختار اجتماعی به واسطه ی جنگ ، لباس فرم که جایگاه بالای افراد را نشان میداد تبدیل به لباس راحت برای انجام کار شد
بعد از جنگ جهانی دوم مجددا با تغییر رویکرد نسبت به لباس فرم ،شرکت ها و طراحان مد به طراحی لباس با رنگ روشن و تند روی آوردند و لباس فرم تبدیل به یک المان شیک و جذاب شد که معرف برند ها و جایگاهشان بود ،شرکت های هواپیمایی جز دسته ی اول این تغییر و تحول بودند.
امروزه بیشتر شرکت ها و کسب و کارها از جمله هتل ها ،رستوران ها و کافه ها سعی میکنند از گزینه هایی برای افزایش جذابیت لباس بهره ببرند
آنها اجازه میدهند تا پرسنلشان رگه هایی از استایل شخصی خود مثل اکسسوری و جزییات مورد علاقشان را استفاده کنند تا در کنار یونیفرم، مشتریان احساس راحتی بیشتری در برقراری ارتباط با آنها داشته باشند.
باما همراه باشید، لونالون در مقاله ی بعدی در رابطه با اهمیت لباس فرم توضیح خواهد داد
نگارنده مطلب : تیم دیجیتال مارکتینگ لونالون
دسترسی مستقیم به صفحه اینستاگرام لونالون