اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران

امروز چهار شنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

خبر شماره ۱۱۶۵۵

ابلاغیه مهم مورخ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ سازمان امور مالیاتی

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ , بازدید: ۱۵۷۶
تذکر و ممانعت از تندروی بی مورد برخی ادارات امور مالیاتی در رابطه با مطالبه مالیات ناشی از اطلاعات مالی و پولی از جمله تراکنش های بانکی واصله برای عملکرد سال ۱۳۹۹ و قبل آن ]

[ تذکر و ممانعت از تندروی بی مورد برخی ادارات امور مالیاتی در رابطه با مطالبه مالیات ناشی از اطلاعات مالی و پولی از جمله تراکنش های بانکی واصله برای عملکرد سال ۱۳۹۹ و قبل آن ]

◽️[ تسری بند ۱۸ بخشنامه شماره ۱۶/ ۱۳۹۹/ ۲۰۰ مورخ ۳۱/ ۱/ ۱۳۹۹ (پذیرش اظهارات مکتوب مودی مبنی بر غیردرآمدی بودن تراکنش های بانکی) برای عملکرد لغایت ۱۳۹۹ ] 

🔸همانطور که در بخشنامه شماره ۱۶/ ۱۳۹۹/ ۲۰۰ مورخ ۳۱/ ۱/ ۱۳۹۹ و سایر مکاتبات سازمان تاکید گردیده است، اطلاعات حساب های بانکی فی النفسه موید درآمد اشخاص نمی باشد مگر اینکه طبق رسیدگی های انجام شده و اسناد و مدارک، شواهد و قرائن مثبته درآمدی بودن آن احراز گردد.

🔸بنابراین در مواردی که در رسیدگی ادارات امور مالیاتی اسناد، مدارک، شواهد و قرائن مثبته ای دال بر درآمدی بودن آن بدست نیاید ادارات امور مالیاتی به صرف تراکنش های بانکی مجاز به اعمال ضریب یا نسبت سود فعالیت و مطالبه مالیات از این بابت نمی باشند.

🔸در صورتی که قبلا بدون توجه به این امر نسبت به مطالبه مالیات اقدام شده است مراتب در رسیدگی مجدد در اجرای ماده ۲۳۸ قانون مالیات های مستقیم و یا مراجع حل اختلاف مالیاتی حسب مورد بشرح فوق مورد رسیدگی قرار گیرد.

🔸در مواردی که پیش از این بدون رعایت شرایط فوق نسبت به مطالبه مالیات اقدام و مالیات متعلقه به قطعیت رسیده است، قطعیت مالیات دلیلی بر تلقی درآمدی بودن تراکنش های مذکور نبوده و در این صورت ادارات امور مالیاتی مجاز به مطالبه مالیات بر ارزش افزوده و جریمه موضوع ماده ۱۹۲ قانون مالیات های مستقیم (کتمان درآمد) از این بابت نخواهند بود، مگر اینکه طبق اسناد، مدارک، شواهد و قرائن مثبته درآمدی بودن آن احراز گردد.

🔸در موارد واریزی به حساب های بانکی از طریق ابزار پرداخت های بانکی از جمله کارتخوان بانکی، اثبات غیردرآمدی بودن واریزی ها با مودی می باشد.

 

 

پیوندها

تمام حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران می باشد و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی به همراه دارد.
© rst-teh.ir All rights reserved 2016