اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران

امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

خبر شماره ۱۱۶۶۷

حذف الزام اصناف به پرداخت وجه به دفاتر خدمات سلامت

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ , بازدید: ۱۵۱۲
به گزارش روابط عمومی اتحادیه رستوران ، در کميسيون اقتصادی دولت تصويب شد: حذف الزام اصناف به پرداخت وجه به دفاتر خدمات سلامت

در کميسيون اقتصادی دولت تصويب شد: حذف الزام اصناف به پرداخت وجه به دفاتر خدمات سلامت                          

🔸مصوبه هيات مقررات زدايي درباره حذف الزام متصديان مراکز و اماکن عمومي و واحدهاي صنفي به پرداخت وجوه به دفاتر خدمات سلامت بابت بازرسي ‌هاي بهداشتي به تصويب کميسيون اقتصادي دولت رسيد.

🔸حذف الزام متصديان مراکز و اماکن عمومي و واحدهاي صنفي به پرداخت وجوه به دفاتر خدمات سلامت بابت بازرسي هاي بهداشتي که مربوط به بند (ه) مصوبه نشست پنجاه و چهارم هيأت مقررات زدايي و بهبود محيط کسب و کار است، در راستاي گره گشايي از مشکلات فعالان اقتصادي مصوب شده بود که حالا به تصويب کميسيون اقتصادي دولت رسيده است.

🔸بر اساس اين مصوبه، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي مکلف است ظرف مدت زمان دو هفته از تاريخ ابلاغ اين مصوبه، ماده ۲۴ آيين نامه اجرايي موضوع ماده واحده اصلاح ماده ۱۳ قانون موارد خوردني، آشاميدني، آرايشي و بهداشتي را به نحوي اصلاح کند که اخذ هرگونه وجوه از متصديان مراکز و اماکن عمومي و واحدهاي صنفي موضوع مشاغل مورد نظر در آيين نامه مذکور و الزام آنها به انعقاد قراراداد با دفاتر خدمات سلامت متوقف شود.

🔸با تصويب نهايي اين مصوبه در دولت، الزام متصديان واحدهاي صنفي به انعقاد قرارداد و پرداخت وجوه به دفاتر خدمات سلامت اعم از دولتي و غيردولتي در صورت رعايت الزامات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي به صورت خود کنترلي و خوداظهاري حذف مي شود.

🔸اين مصوبه به معناي حذف بازرسي ها و نظارت بر رعايت موازين بهداشتي نيست، بلکه به معناي عدم دريافت هزينه نظارت ها از اصناف خواهد بود تا نظارت کننده موظف باشد خود هزينه بازرسي و نظارت را پرداخت کند.

به کلیه همکاران ابلاغ می گردد در صورت اجبار دفاترخدمات سلامت به عقد قرارداد برای خودکنترلی و خود اظهاری  بهداشتی بلافاصله با اتحادیه تماس حاصل نمایید

روابط عمومی اتحادیه رستوران و سلف سرویس های تهران

 

 

پیوندها

تمام حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران می باشد و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی به همراه دارد.
© rst-teh.ir All rights reserved 2016