اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران

امروز پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

خبر شماره ۱۱۶۶۸

گرانی های افسارگسیخته موجب کاهش مشتری در رستوران ها

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ , بازدید: ۱۱۶۷
رئيس اتحاديه دارندگان رستوران و سلف سرويس تهران گفت: همه هزينه ها در حال افزايش و درآمد روز به روز در حال کاهش است؛ لذا انگيزه رستوران داران هر روز براي فعاليت در اين حيطه کم مي شود. مغازه هاي استيجاري که بسته مي شود و واحدهايي هم که رستوران دار مالک آن است با تعديل نيرو و کمترين درآمد در حال فعاليت است.

علي اصغر ميرابراهيمي، رئيس اتحاديه دارندگان رستوران و سلف سرويس تهران با انتقاد از عملکردسازمان امور مالياتي بيان کرد: چگونه مي شود با اين اوصاف درآمدهاي ميليارد داشت که سازمان امور مالياتي بر اساس سليقه و انتخاب مميزين خود، محاسبات مالياتي راه مي اندازد. مگر نه اين است که همه ما در يک کشور زندگي مي کنيم؟ شرايط کرونا و گراني و کم شدن مشتري را سازمان و عواملش نمي بيند؟ سرنوشت موديان صنفي در دستان مميزين مالياتي به دام افتاده است. سازمان امور مالياتي ماليات حقه را با بررسي و بدون طمع رسيدگي و از اصناف بگيرد. بايد نان و پول حلالي که مردم راضي باشند در کشور بچرخد .

وي در خصوص محاسبات مالياتي صنوف توسط مميزين سازمان امور مالياتي بيان داشت: متاسفانه مميزين مالياتي هيچ معيار و ملاک مشخصي در ارزيابي هاي خود براي محاسبات ماليات اصناف ندارند. نه قانون مي شناسند و نه وجدان عمل دارند. در سال هاي اخير خصوصاً سال۱۳۹۹ همه کشور مي دانند که صنف رستوران در سال هاي سخت کرونا، عملاً در ماه هايي از سال کاملاً تعطيل و يا نيمه تعطيل بودند، بنابراين درآمدي نداشته است.

ميرابراهيمي بيان کرد: پيرامون موضوعات مختلف و مشکلاتي که در پس کرونا به وجود آمد، گراني ها مزيد بر علت شد. افزايش حقوق کارگر از سويي و اجاره بهاي واحدهاي صنفي و گراني مواد اوليه از سوي ديگر، مشتريان اين واحدها را بسيار کاهش داد.

رئيس اتحاديه دارندگان رستوران و سلف سرويس تهران تصريح کرد: مهمترين و بيشترين تفريح در کشورها خصوصاً در ايران عزيزمان از گذشته هاي دور تا کنون استفاده از رستوران بوده است. براي آخر هفته يا انتهاي ماه خانواده ها براي تفريح به رستوران سر مي زدند که به يمن گراني هاي افسار گسيخته، اين تفريح هم از مردم گرفته شد. با اين روند هر روز بيکاران در کشور بيشتر و بيشتر مي شوند. تعداد زيادي از افراد که در رستوران ها کار مي کنند داراي تخصص هستند. هر کسي که از روز اول در رستوران ها کار مي کند نمي تواند موفق عمل کند. اين صنف هم مانند ساير مشاغل نياز به تجربه دارد. در حالي که اين کارگران با تجربه در حال بيکار شدن هستند و مجبورند به کارهاي کاذب روي آورند که نه براي کشور سودي دارد و نه مي تواند، آينده فرد را تامين کند.

رئيس اتحاديه دارندگان رستوران و سلف سرويس تهران در خصوص حمايت دولت جهت تامين مواد اوليه رستوران ها گفت: دولت مي تواند با در اختيار دادن گوشت، برنج، مرغ و روغن دولتي به شرکت تعاوني اين صنف هم هزينه تهيه غذا را کاهش دهد و هم از بيکار شدن عده اي به دليل بسته شدن و احدهاي صنفي جلوگيري کند.

پیوندها

تمام حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران می باشد و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی به همراه دارد.
© rst-teh.ir All rights reserved 2016