داشتن یک رستوران پر درآمد و خوب بر خلاف تصور، به سادگی امکان پذیر نیست مگر آنکه مدیر رستوران دارای سابقه،حسن سلیقه و مهارت جذب مشتری باشد. با افزایش چشمگیر تعداد رستورانها و رقابت سختی که بین آنها وجود دارد، اینکار ساده به نظر نمیرسد، چرا که به جرأت میتوان گفت مردم معمولاً فقط برای صرف غذا به رستوران نمیروند، بلکه آنان بیشتر شوق دیدن دیگران را دارند، به عبارت سادهتر مردم به رستوران میروند تا مردم را ببینند. در نتیجه شلوغ بودن یک رستوران بهترین وسیله جذب مشتری می باشد. یک رستوران می تواند با استفاده از پیام کوتاه مشتریان بیشتری به رستوران خود فرابخواند و از روش های مختلف مانند ارسال منو ها ، نظرسنجی کیفی ، روش های رضایت مندی مشتری و امکانات زیاد دیگر در این زمینه استفاده کند که باعث بهتر شدن روند کاری رستوران ها و کافی شاپ همی گردد.
پیام کوتاه تأثیرگذارترین و ارزان ترین ابزار برای بالا بردن میزان فروش از طریق جذب مشتریان جدید به محیط رستوران و امکانات آن است.
تکنیک های مشتری مداری پیامکی برای فروش بیشتر:
-1 هنگام صدور فیش غذا شماره تلفن همراه خریدار را درخواست نمایید .
-2چند دقیقه پس از صرف غذا و خروج وی از رستوران با ارسال پیامی از او تشکر کنید. این کار باعث می شود احساس کند برای او ارزش قائل هستید و به فرآیند مشتری سالاری اهمیت می دهید .
مشتری گرامی از انتخاب شما سپاسگزاریم به امید دیدار مجدد شما در روزهای آتی
-3 در پیامی در قالب نظر سنجی نظر مشتریان را در مورد خدمات خود جویا شوید.
از خدمات ما راضی هستید؟ 1-بله 2 -خیر
-4 ساعتی پس از سفارش مشتری در پیامی در قالب رتبه دهی نظر مشتری را در مورد کیفیت غذا و محیط رستوران جویا شوید .
به نظر شما کیفیت غذاهای رستوران ما چگونه می باشد ؟ ۱ – عالی ۲ – خوب ۳ – متوسط ۴ – بد
-5 هنگامی که غذای جدیدی اضافه کردید یا تغییراتی در قیمت غذاها ایجاد نمودید بهتر است به مشتریان خود اعلام نمایید
-6هنگامی که شعبه جدیدی افتتاح می کنید یا تغییراتی در رستوران خود ایجاد می کنید پیام حاوی تغییرات ایجاد شده برای مشتری ارسال کنید. با این روش به مشتری ثابت می کنید به فکر آسایش و راحتی او هستید.
-7بین مشتریان خود مسابقه پیامکی راه اندازی کرده و به برنده جوایزی اعطا کنید. و بین شرکت کنندگان در مسابقه قرعه کشی کنید.
-8برای مشتریان خود پیامهای سلامتی بفرستید و نشان دهید در تهیه غذا سلامت مشتریان را در نظر می گیرید.
-9از مشتریان بخواهید پیشنهادات و انتقادات خود را جهت خدمت رسانی مطلوب به شماره پیامک شما بفرستند.
-10 هر چند وقت یک بار آدرس رستوران خود را به مردم شهرتان یادآوری کنید.
-11 برای مردم شهرتان کارت ویزیت بفرستید و رستوران خود را معرفی کنید.
-12 برای مردم شهرتان یا مشتریان قدیم کوپن تخفیف بفرستید و آنها را راغب به مراجعه به رستوران خود کنید
-13 با ارسال پیام تبریک و تهنیت در مناسبت های مختلف به مشتری نشان دهید در احساسات او شریک هستید