اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران

امروز پنج شنبه ۱ آذر ۱۴۰۳

خبر شماره ۴۱۶۱

۵ پیشنهاد به مدیران رستوران‎

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ , بازدید: ۵۷۵۶
هرگز بدون در نظر گرفتن این سه اصل، شروع نکنید: هیچ رستورانی بدون بهترین آشپز، بهترین مکان و بهترین کانسپت موفق نمی شود.

۱هرگز بدون در نظر گرفتن این سه اصل، شروع نکنید: هیچ رستورانی بدون بهترین آشپز، بهترین مکان و بهترین کانسپت موفق نمی شود.

مجموع این بهترین ها باهم عملکردشان را نشان می دهند، وگرنه شما دچار روتین رستوران داری می شوید و چیزی جز “نمایش” نصیب تان نمی شود. بعضی از کارآفرینان می گویند “موقعیت مکانی بی اهمیت است، چون من رستورانم را طوری می سازم که مقصدی برای همه باشد.” این جمله برای کسانی است که رستوران شان موقعیت جغرافیایی نامناسبی دارد، زمانی که رستوران جای درستی نداشته باشد، هرگز مقصد مشتریان نخواهد شد. در دسترس بودن یعنی همه چیز! هرچه رستوران از نظر جغرافیا و حواشی دیگر قابل دسترسی باشد، شانس موفقیت آن بیشتر است. دلیل رونق سریع و موفق یک رستوران همین راحتی در رسیدن به آن، راحتی نام رستوران و قیمت خوب آن می باشد.

 

۲سرمایه مورد نیاز را دست بالا بگیرید.

برنامه ریزی شما به نحوی باشد که بین شش تا نه ماه روی سرمایه گذاری کار کنید. مطمئنا از بالا رفتن سریع هزینه ها و مدت زمانی که طول می کشد تا مکان جدیدی نظم بگیرد و مشتری ها بیایند متعجب و کلافه خواهید شد.

بسیاری از رستوران های جدید، پس از هیجانات اولیه افتتاح رستوران، دچار نوسانات می شوند، این دقیقا زمانی ست که سرمایه گذاری دچار بحران می شود. این اتفاق نیازمند صبوری و بررسی است که آیا می توان به رستوران اعتماد کرد یا نه!

بسیاری از مدیران رستوران از درآمد اولیه خود مغرور می شوند و تصور می کنند این دوران طلایی پایدار است، برای همین است که خیلی از رستوران ها از دور خارج می شوند. هرگز اجازه ندهید موفقیت های اولیه ذهن شما را تسخیر کند، موفقیت تنها در سال های بعد خود را نشان می دهد.

 

۳زمانی که مشتری های ثابت دارید و رستوران تان پرطرفدار است، کم فروشی نکنید.

مهم ترین پولی که هزینه می کنید باید هزینه ای باشد که در راستای رفاه مشتریان خرج می شود. ممکن است اوایل خطاهایی انجام دهید، نظیر اینکه کم ترین هزینه ممکن را برای وسایل، پرسنل و حتی دسرها انجام بدهید. اما بعد متوجه خواهید شد هرچیزی که با مشتری سر و کار دارد مهم است و باید ارزش گذاری شود. یک درصد مشخص از درآمدتان را به پیشرفت مواردی که روی مشتری تاثیرگذار است صرف کنید.  ، کارت هدیه های زیادی بفرستید و بعضی از سرویس های پذیرایی رایگان برای مشتری در نظربگیرید.

مشتری به شدت دلش می خواهد که پیشخدمت برای آن ها غذایی را ببرد و بگوید سرآشپز از شما خواسته این غذا را تست کنید. این کار باعث ارتباط قوی و دوطرفه می شود. بهترین راه حفظ مشتری و ایجاد حس مثبت این است که برای مشتریانی که همین حالا در رستوران تان حضور دارند سرویس خوب ارائه بدهید.

 

۴بر روی سازمان رستوران تان و سیستم عملکرد آن تمرکز کنید.

ناتوانی در ایجاد نظم، بزرگترین چالش مدیر یک رستوران است. خیلی از مدیران دوست ندارند درگیر کار بشوند، برای اینکه کارتان را با جان و دل بپذیرید باید مثل یک زنجیر متصل به هم عمل کنید. ایجاد انضباط کاری هرگز نباید جلوی جریان خلاقیت را بگیرد، بلکه قرار دادن سیستم منظم امکان خلاقیت را برای شما فراهم می کند.

۵همیشه و هر لحظه خودتان را برای یادگیری و رشد آماده کنید،مخصوصا وقتی سرآشپز هستید.

خیلی از کارهای بزرگ نظیر ایده تولید یک محصول از افکار یک کارگر ساده به وجود می آیند، این ایده های بالقوه به ندرت بالفعل می شوند مگر اینکه از اشخاص دیگری که قدرت تکمیل این ایده را دارند کمک بگیرند. همیشه با کسانی هم صحبت شوید که از شما باهوش تر اند. هوشمندانه ترین کار ارتباط با افرادی است که متوجه نکاتی می شوند که شما نمی شوید! باید به آن ها دلایلی ارائه بدهید تا برای آن ها هم مهم باشد و به شما کمک کنند.

پیوندها

تمام حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران می باشد و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی به همراه دارد.
© rst-teh.ir All rights reserved 2016