اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران

امروز پنج شنبه ۱ آذر ۱۴۰۳

خبر شماره ۶۲۴۹

روابط عمومی: تاثیر رنگ ها بر احساسات مشتریان رستوران

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ , بازدید: ۳۵۶۰
قابل توجه اعضا اتحادیه رستوران

رنگ ها در رستوران

 

تأثیر رنگ‌ها در چیدمان رستوران
روانشناسی رنگ‌ها علمی است که به رابطه میان رنگ‌ها و آدم‌ها می‌پردازد. میزان تاثیر یک رنگ‌ خاص بر حالات مردم، شیوه درک متقابل و یا حتی میزان لذت بردنشان از غذاکه رابطه مستقیمی بر میزان فروش غذای یک رستوران دارد،آنقدر زیاد است که ممکن است حیرت‌زده شوید.
با تمام این تفاسیر، چه یک رستوران‌دار کهنه‌کار باشید و چه در حال بررسی برای راه‌اندازی یک رستوران، ممکن است با خواندن این راهنمایی‌های کوچک بتوانید نتیجه بهتری از تلاش‌های خود بگیرید.

 

آبی‌ها و بنفش‌ها:


این دو رنگ و خانواده‌شان تا حدودی باعث از دست رفتن اشتها می‌شوند. چرا که ذهن شما ناخودآگاه با دیدن این رنگ‌ها به سمت سموم بدن و نیاز به دفع آنها می‌رود و احساسی که در نهایت خواهید داشت تشنگی است و نه گرسنگی. بله! می‌دانیم که بسیاری از رستوران‌های معروف چینی تم رستورانشان را با این رنگ‌ها ترکیب کرده‌اند، ولی دلیل این کار واضح است: لقمه‌های کوچک سوشی و غذاهایی که با یک گاز کوچک تمام می‌شوند. اینجا زود سیر شدن یک مزیت به حساب می‌آید!خلاصه که اگر مشتری‌های زیادی می‌خواهید که همیشه با اشتهای فراوان به رستورانتان بیایند، از چیدمان با تم آبی و بنفش خودداری کنید.

 

زردها و نارنجی‌ها:


صاحب یک فست‌فود بزرگ می‌تواند یک کار جادویی با این دو رنگ انجام دهد: مشتری‌ها با ورود به یک فضای زرد_نارنجی با احساس گناه کمتری حجم انبوهی از فست فود را خواهند خورد و سپس، با احساسی عجیب میل به ترک کردن هرچه زودتر رستوران خواهند داشت. این دقیقاً همان اتفاقی است که صاحب یک فست‌فود می‌خواهد! مردم به‌محض اینکه غذایشان را خوردند، رستوران را ترک کنند تا فضای بیشتری برای مشتری‌های جدید ایجاد شود. رنگ زرد به‌شدت تحریک‌کننده است. مردم تمایل کمتری به ماندن در یک اتاق زردرنگ دارند. از طرف دیگر زردها و نارنجی‌ها با آدم‌ها کاری می‌کنند که احساس شادی و میل به لذت بردن بیشتر از زندگی و از همه مهم‌تر احساس گناه کمتر در برابر خوردن شیرینی، بستنی و فست‌فود در آنها به وجود بیاید.
ترکیب سبز و نارنجی هم می‌تواند یک حس شاد و تازه را در مشتری‌ها ایجاد کند، یعنی همان چیزی که در یک رستوران وگان یا گیاهی لازم است. رستوران‌هایی که به استفاده بیشتر مردم از گیاهان و سبزیجات تأکید دارند، از این دو رنگ و برخلاف آنها رستوران‌های گوشت‌ محور مثل خانه‌های استیک از رنگ‌های قهوه‌ای و سیاه بیشتر استفاده می‌کنند.

 

 

سبزها و قهوه‌ای‌ها:


اگر رستورانی دارید که دوست دارید مشتریانتان ساعت‌ها با آرامش بر روی صندلی‌هایشان لم بدهند و درحالی‌که از فضا لذت می‌برند، علاوه بر غذای اصلی، پیش‌ غذا و دسر پروپیمانی هم سفارش دهند، استفاده از تم سبز و قهوه‌ای در چیدمان را به شما توصیه می‌کنیم. رستوران‌هایی که مواد غذایی سالم و تازه در منویشان وجود دارد، بهتر است چیدمانی سبز و چوبی داشته باشند؛ چرا که رنگ سبز آرامش‌بخش است و به چشم‌ها این حس را می‌دهد که غذای تازه و سالمی روی میز قرار دارد. آدم‌ها تمایل بیشتری به ماندن در یک اتاق سبزرنگ دارند و با آرامش بیشتری به خوردن غذایشان می‌پردازند.

 

قرمزها:


اگرچه رنگ قرمز به‌شدت چشم‌گیر و یک تحریک‌کننده عالی برای اشتهاست و به همین خاطر خیلی از رستوران‌ها برای کشاندن مشتری‌ها سر در رستورانشان را قرمز می‌کنند، ولی اگر به دنبال داشتن یک رستوران دنج و آرام هستید، بهتر است مراقب باشید. استفاده زیاد از قرمز در رستوران همان خطر زرد را دارد، ضربان قلب و فشار خون را بالا می‌بردو به شما دستور ترک‌ هرچه سریع‌تر رستوران را می‌دهد، همان کلک مشهور فست‌فودها. میزهای قرمز و دیوارهای قرمز اشتها را به‌شدت بالا می‌برند و شما را وادار می‌کنند هر چه می‌توانید سفارش دهید و آن را در کسری از ثانیه ببلعید و سپس پا به فرار بگذارید!

برگفته از سایت فیدیلیو

saba safari

 

 

 

پیوندها

تمام حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران می باشد و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی به همراه دارد.
© rst-teh.ir All rights reserved 2016