همکار محترم
همایش ومسابقه استارتآپ گردشگری گاسترونومی دانشگاه_تهران از 11 الی12 اردیبهشت در دانشکده كارافرینی دانشگاه_تهران و حضور اتحادیه رستوران و سلف سرویس تهران برگزار می گردد. دراین مسابقه اشخاص حقيقي وحقوقي با ارايه ایده ها،واستارت آپ ها با موضوع دانش، فرهنگ و هنر درباره انواع خوراكي ها و نوشیدنی ها(گاسترونومی) ایرانی و بین المللی شرکت می کنند و چگونگی تولید و ترکیب غذاها، توزیع و مصرف خوراكي ها ایده ها و روش های نو،استارت آپ ها و کسب و کارهای جدید در سطح ملی ارائه می شود
گاسترونومي (Gastronomy) كه اكنون يكي از جاذبه هاي مهم گردشگري در دنیا به شمار مي آيد، هنر و دانش آماده سازی غذاها و نحوه ارايه آن در هر فرهنگ را تداعی میکند. باتوجه به نقشي كه گاسترونومي در تأمين نيازهاي پايه و سلامت انسان دارد و منابع انساني ومادي كه به آن اختصاص مي يابد، اهميت اين امر در فرايند ميزباني وميهماني و صنعت گردشگري روز افزون شده است.
در حال حاضر، گردشگري گاسترونومي در ايران نیز همانند ديگر مؤلفه هاي اصلي صنعت گردشگري سنتي، محدود و پراكنده است و از اين رو، نياز به نوآوري و كارآفريني فناورانه در فرهنگ و صنعت غذا و نوشيدني امری مبرم و ضروري است.دانشکده کارافرینی دانشگاه تهران به همراه دیگر مشارکت کنندگان در نظر دارند فرصتهای جدید را در زمینه نوآوری و ترویج کارافرینی در گردشگری ایجاد کنند؛ به همین منظور، اولین مسابقه استارت آپ گردشگری گاسترونومی در ايران را طراحی کرده اند. هدف برگزار کنندگان اين رويداد، تقویت اکوسیستم کارآفرینانه و تقویت نوآوری در بخش گردشگری است. از اين پس از عنوان «برگزار کنندگان» به جاي همه اشخاص مشارکت کننده در اين طرح استفاده ميشود.با توجه به این که دامنه شرکت کنندگان، سراسر كشور را پوشش می دهد، این مسابقه ملي امکان ترویج دانش و توسعه گردشگری گاسترونومی را با به کارگیری نوآوری و ایجاد فرصتهای استارتآپی در سراسر کشور برای ارائه پروژه های خلاقانه فراهم میکند.
هدف اصلي این رویداد ترويج دانش، توسعه مفهوم و جمع آوري اطلاعات و بازتوليد آنها، تحقیقات، نوآوری و ترفیع علوم و فرهنگ پذيرايي و گاسترونومی در ايران می باشد و برگزارکنندگان در نظر دارند از گردشگري گاسترونومی و ايجاد زمينه نوآوري و کارآفريني در اين خصوص به عنوان مزیتی برای کارآفريني و ايجاد و توسعه کسب و کارها در راستاي توسعه اجتماعی- اقتصادی بهره برند.
الویت طرح:ترویج و تقویت ارتباط بین فعالان اکوسیستم کارآفرینانه و حمایت از نوآوری در گردشگری گاسترونومی است تا محرکی برای اشتغال زایی و ایجاد فرصتهای کسب و کار و توسعه پایدار در گردشگری باشد.
هدف از برگزاری این مسابقه جلب توجه تعداد زیادی از استارتآپ ها در این بخش است تا بتوان روند انتخاب بهترين آنها را در گردشگری گاسترونومی ايران تسهیل بخشید.
روژه ها بر اساس معیارهای مختلفی مانند:
1- نوآوري و فاصله آن از روندهای سنتی
2- کارآفريني
3- فناوري نوين
4- اثربخشی
5- پختگی ایده محصول ارائه شده
6- در دسترس بودن
7- امکان رشد بیشتر
8- پتانسیل جلب توجه سرمایه گذاران انتخاب مي گردد و هر غذا و نوشيدني جداگانه در سطح ملي ارزيابي می شود.
نکته: توجه به غذاهاي سنتي ايراني و به کارگیری نوآوري براي معرفي دقيق و ارايه آن و پيشنهاد براي تجاري سازي آنها به صورت خاص برحسب معيارهاي هشتگانه فوق در يک بخش ويژه ارزيابي ميشود.
اطلاعات بیشتر