اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران

امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

خبر شماره ۶۳۲۵

الفبای رستورانی:مدیریت رستوران کار ساده ای نیست.

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ , بازدید: ۳۵۱۶
یک مدیر حرفه ای رستوران می بایست آموزش های لازم را دیده باشد و تجربه کافی را کسب کرده باشد. کسانی که می خواهند وارد این شغل شوند، می بایست در دوره های مدیریت رستوران شرکت کرده باشند.

چنانچه قصد راه اندازی رستوران را داشته باشید، علاوه بر خرید انواع تجهیزات رستورانی، می بایست به فکر استخدام پرسنل نیز باشید. یکی از اصلی ترین کارکنانی که در لیست استخدامی رستوران می بایست مد نظر قرار دهید، مدیر رستوران است. اما می دانید که یک مدیر رستوران چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ با ما همراه باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم.

ویژگی های مدیر رستوران

برای اینکه بتوانید یک رستوران حرفه ای راه اندازی کنید و خدمات عالی ارائه دهید، لازم است که یک مدیر حرفه ای برای رستوران خود استخدام کنید. از آن جایی که رستوران به طور مستقیم با خوراک و نوشیدنی ها در ارتباط است و می بایست نیازهای مشتریان را به خوبی برآورده کند، به مدیری نیاز است تا بتواند تمامی کارها را به خوبی مدیریت کرده و بر شهرت رستوران بیفزاید.

یک مدیر حرفه ای رستوران، باید بتواند کارکنان را به خوبی مدیریت کند، خدمات عالی به مشتریان ارائه دهد، کیفیت امور را مورد بررسی قرار دهد و همه ی موارد موجود برای پیشرفت و شهرت رستوران را کاملا کنترل کند.

یک مدیر رستوران بسیار فعال است و مرتب در حال بررسی است و تنها منتظر گزارش کارکنان نمی ماند، بلکه خود مرتب به بخش های مختلف سر می زند و همه چیز را کنترل می کند.

او باید ذاتا یک برنامه ریز ایده آل باشد، خوش بخورد و مدیر باشد. در کل اگر بخواهیم مهارت ها و ویژگی های مدیر حرفه ای رستوران را بر شماریم باید به این موارد اشاره کنیم:

 

– یک مدیر رستوران باید مودب باشد و دانش رفتاری مدیریتی داشته باشد
– او باید مهارت جذب مشتری را داشته باشد و ارائه خدمات را مدیریت کند.
– او باید بتواند در کارکنان انگیزه ایجاد کند و رفتار کارکنان را مدیریت کند. 
– یک مدیر حرفه ای خوش سلیقه است چرا که برای انتخاب طراحی داخلی رستوران و انواع ظرف و ظروف و … تاثیر گذار است.
– او باید دارای مهارت های ارتباطاتی بسیار قوی باشد.
– یک مدیر حرفه ای باید خلاق و نوآور باشد.
– باید آرامش داشته باشد و شرایط کاری آرامشبخشی را ایجاد کند. 
– معنی کار تیمی را بداند و بتواند همانند یک رهبر رفتار کند.
– او باید کار با اعداد و ارقام و بودجه بندی را بلد باشد.
– سامانده و برنامه ریز باشد.
– بتواند تحت شرایط پر تنش و استرس سازا، سرویس دهی و زمانبندی را مدیریت کند.
– ایمنی کار و سلامتی کارکنان را مدیریت کند.

مدیریت رستوران، کار ساده ای نیست، چرا که قرار نیست این فرد تمام مدت در دفتر خود بنشیند و تنها نظاره گر باشد، بلکه مسئولیت سنگینی را روی دوش دارد و می بایست همه چیز را تخت نظر بگیرد. او باید بالاترین استاندارها را پیاده سازی کند و از روند درست انجام کار، اطمینان حاصل کند. او باید بتواند تبلیغات را به درستی انجام دهد، منوی خوبی ارائه دهد، پرسنل آماده ای را استخدام کند و فعالیت های مخنلفی در خصوص پیشرفت رستوران صورت دهد.

یک مدیر حرفه ای رستوران می بایست آموزش های لازم را دیده باشد و تجربه کافی را کسب کرده باشد. کسانی که می خواهند وارد این شغل شوند، می بایست در دوره های مدیریت رستوران شرکت کرده باشند و در رشته هتلداری تحصیل کرده باشند.

برخی از افراد با داشتن سرمایه لازم و کافی برای راه اندازی رستوران، بر این عقیده اند که خود می توانند بهترین مدیر برای رستوران خود باشند، اما حقیقت این است که داشتن سرمایه و مالکیت نمی تواند دلیل کافی برای داشتن تخصص باشد. پس برای آنکه بتوانید رستورانی موفق را راه اندازی کنید، حتما به سراغ افراد خبره بروید و یک مدیر حرفه ای رستوران استخدام کنید.

برگرفته از سایت الفبای رستورانی

http://alefbarest.com/n/7040-%d9%88%db%8c%da%98%da%af%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d8%af%db%8c%d8%b1-%d8%b1%d8%b3%d8%aa%d9%88%d8%b1%d8%a7%d9%86/

پیوندها

تمام حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران می باشد و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی به همراه دارد.
© rst-teh.ir All rights reserved 2016