اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران

امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

خبر شماره ۶۳۳۰

الفبای رستورانی:روند راه اندازی رستوران مهم است

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ , بازدید: ۳۲۰۴
راه اندازی رستوران، فست فود و یا کافی شاپ شامل چند مرحله می باشد که در این مقاله به طور کلی به هریک از موارد می پردازیم.

روند راه اندازی رستوران

زمانی که شما تصمیم به راه اندازی یک رستوران، فست فود و یا کافه می کنید مهمترین موضوعی که مطرح می شود انجام دادن اصولی و درست تمامی مراحل از شروع کار تا افتتاحیه می باشد.

راه اندازی رستوران، فست فود و یا کافی شاپ شامل چند مرحله می باشد که در این مقاله به طور کلی به هریک از موارد می پردازیم.

 

اولین موضوعی که بعد از مشخص شدن مکان رستوران درگیر آن خواهید شد طراحی دکوراسیون داخلی ونما میباشد.اولین عاملی که باعث جذب مشتریان جدید می شود همین طراحی دکوراسیون است که تاثیر زیادی در موفقیت رستوران شما دارد. طراحی دکوراسیون بر اساس نوع رستوران انجام می شود. دکوراسیون رستوران ایرانی و فرنگی، فست فود و یا کافه با هم تفاوت دارد. مثلا در فست فود بیشتر از رنگهای تند استفاده می شود که ذهن مشتریان را خسته می کند و باعث می شود بلافاصله بعد از صرف غذا میز خود را ترک کنند. بر عکس این اتفاق در کافه ها می افتد به طوری که در دکوراسیون کافی شاپ از رنگهای گرم و آرامش بخش استفاده می شود که ممکن است مشتری ها ساعت ها وقت خود را در محیط کافه بگذرانند و خسته نشوند. در حالیکه طراحی دکوراسیون رستوران، فست فود و کافی شاپ همه از یک اصول کلی پیروی می کنند اما از ریزه کاریها و ایده های جدید نباید غافل شد زیرا همین عوامل هستند که طراحی یک رستوران را خاص و از دیگر رقبا متمایز میکند.

 

 

موضوع مهم دیگری که در حین راه اندازی رستوران باید به آن توجه شود طراحی منوی رستوران، فست فود و یا کافه میباشد که باید بسیار اصولی و درست صورت گیرد.در شرایط بازار کنونی قطعا منویی که آیتمهای جدید دارد و قیمت گذاری درست انجام شده، حرفی برای گفتن دارد و میتواند تاثیر زیادی در فروش هر نوع رستوران داشته باشد.

 

 

در راه اندازی رستوران پس از طراحی منو نوبت به استخدام و آموزش پرسنل می باشد. اگر آموزش و استخدام کارکنان یک رستوران درست و اصولی صورت بگیرد میتوان بخش زیادی از ریسک این کار را کاهش داد و خیال خود را راحت کرد.زیرا کارکنان و پرسنل پخت تمام آیتم های موجود در منو، سرویس دهی، برخورد با مشتری، کار با دستگاه ها و … را آموزش می بینند که این آموزش صحیح تاثیر بسزایی در موفقیت شما خواهد داشت.

 

 

در راه اندازی انواع رستوران، راه اندازی فست فود، راه اندازی کافی شاپ یا هر کانسپت دیگر یکی از مراحلی گه نیاز به حساسیت بالایی دارد طراحی و تجهیز آشپزخانه می باشد.نوع تجهیزات رستوران ایرانی و فرنگی، فست فود و کافه با هم متفاوت است و طبیعتا چیدمان و جانمایی تجهیزات بسته به نوع رستوران و فضای آشپزخانه متفاوت است. طراحی آشپزخانه و تجهیز آن را به یک مشاور کار بلد بسپارید! زیرا اگر اینکار به طور استاندارد و اصولی صورت نگیرد روند کار در آشپزخانه به مشکل میخورد و میتواند شما را متحمل هزینه زیادی برای جبران بکند. همینطور در روند خرید تجهیزات میتوانید از بسیاری هزینه های اضافی جلوگیری کنید و دستگاه هایی با قیمت مناسب و کاربری بهتر خریداری کنید.

 

 

بطور کلی راه اندازی رستوران کار بسیار پیچیده ای است که شامل جزییات زیادی می شود. اما اگر اینکارها به طور صحیح و اصولی صورت گیرد موفقیت رستوران شما را در پیش خواهد داشت

پیوندها

تمام حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران می باشد و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی به همراه دارد.
© rst-teh.ir All rights reserved 2016